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Politics & Economics  ·  12. November 2020

Ticketertattungen: Bei der Lufthansa sind noch rund 500.000 Fälle offen - 200 Millionen Euro Kosten

Aktuell sind noch rund 500.000 Fälle offen, sagte ein Konzernsprecher dem Tagesspiegel. Dabei geht es den Angaben zufolge um etwa 200 Millionen Euro. Insgesamt haben die Airlines der Lufthansa-Gruppe (Eurowings, Germanwings, Austrian, Swiss, Brussels, Edelweiss) im laufenden Jahr über 3,5 Milliarden Euro an mehr als 8,4 Millionen Kunden erstattet, teilte die Lufthansa auf Anfrage weiter mit.

 

Die Lufthansa steht in der Kritik von Verbraucherschützern, weil der Konzern trotz staatlicher Milliardenhilfe seinen Kunden nur schleppend und mit großer Verzögerung Geld für Tickets ersetzt hatte. Seit Ausbruch der Coronakrise hatte die Lufthansa Millionen Flüge und damit Tickets stornieren müssen. Nach EU-Recht müssen Airlines ihren Kunden eigentlich innerhalb von sieben Tagen das Geld für stornierte Tickets zurückzahlen.

 

Airline muss Flugpläne ändern

 

Nach den neuerlichen Reisewarnungen sei die Lufthansa auch aktuell gezwungen, ihre Flugpläne zu ändern, hieß es. Das führe zu neuen, unvermeidlichen Flugstreichungen. "Die damit verbundenen Erstattungsanträge werden so schnell wie möglich bearbeitet", versicherte der Sprecher jedoch. Die Zahl der offenen Erstattungsanträge werde sich weiter "dynamisch" entwickeln und in den kommenden Wochen weiter abnehmen, aber nicht gänzlich null erreichen. pm, ots

 

English version

 

Lufthansa is making progress in its efforts to reduce the mountain of open ticket refunds. Currently, there are still about 500,000 open cases, a company spokesman told the Tagesspiegel. According to the report, the amount involved is about 200 million euros. In total, the airlines of the Lufthansa Group (Eurowings, Germanwings, Austrian, Swiss, Brussels, Edelweiss) have reimbursed more than 3.5 billion euros to more than 8.4 million customers this year, Lufthansa further announced on request.

 

Lufthansa has been criticized by consumer protection agencies because the group had been slow to replace ticket money for its customers despite billions in government aid. Since the outbreak of the Corona crisis, Lufthansa had had to cancel millions of flights and thus tickets. According to EU law, airlines must actually pay back the money for cancelled tickets to their customers within seven days.

 

Airline must change flight schedules

 

After the recent travel warnings, Lufthansa is currently forced to change its flight schedules, it was said. This would lead to new, unavoidable flight cancellations. "The associated refund applications will be processed as quickly as possible," the spokesman assured, however. The number of open refund applications will continue to develop "dynamically" and will decrease further in the coming weeks, but will not reach zero. pm, ots, mei

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English version 

 

The site focuses on the most important social and political issues that move people. Currently, it is the Corona crisis and its political, social and economic consequences. In addition, the site offers interviews and specials dedicated to specific topics.  


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