Angriff auf eine asiatisch-amerikanische Frau in New York - Keiner hilft der 65-Jährigen

Der Angriff auf die Frau erfolgte, als sie in der Nähe des Times Squares in New York  zur Kirche gehen wollte. Der Angreifer war auf einem Überwachungsvideo zu sehen, wie er der Frau in den Bauch trat, sie auf den Boden warf und ihr ins Gesicht trat.

 

Dabei soll er die Frau rassistisch beschimpf haben ("Du gehörst nicht hierher"). Empörung gab es auch, dass viele Passanten, die das Verbrechen mit ansahen, nicht eingriffen. Der New Yorker Gouverneur Andrew Cuomo bezeichnete den Angriff als "entsetzlich und widerwärtig" und beauftragte eine Sondereinheit der Staatspolizei für Hassverbrechen, den Täter zu finden. mei

 

English version

 

Another attack in the US on an Asian-American woman in the US: In New York, a 65-year-old woman was the victim of an attack by a man.

 

The attack on the woman occurred as she was walking to church near Times Square in New York. The attacker was seen on surveillance video kicking the woman in the stomach, throwing her to the ground and kicking her in the face.

 

While doing so, he allegedly called the woman racist names ("You don't belong here"). There was also outrage that many passers-by who witnessed the crime did not intervene. New York Governor Andrew Cuomo called the attack "appalling and disgusting" and ordered a special hate crimes unit of the state police to find the perpetrator. mei